
Dungeons and Dragons este un joc maleabil in care, spre deosebire de multe alte jocuri e greu sa faci aproximari care sa iti destabilizeze rau matematica pe care se bazeaza. In Dungeons and Dragons e usor sa improvizezi si sa repari, precum si sa adaptezi. Despre asta voi vorbi acum in principal, despre adaptarea diverselor materiale la Dungeons and Dragons 4th edition. In editiile precedente, referindu-ma aici in special la 3.0 si 3.5, adaptarea materialelor din alte jocuri sau din editii mai vechi era cat de cat dificila.
Asta se intampla dintr-un singur motiv principal - existenta unui set de reguli care incearca sa explice tot ce se intampla in lume intr-un mod riguros. Monstrii aveau reguli fixe, NPC-urile la fel. Era greu sa inventezi un monstru nou si sa ii aproximezi corect puterea. Asta facea folosirea materialelor din editiile vechi sau de la alte jocuri fantasy destul de dificila.
Totul se schimba in 4.0, cand inamicii pe care jucatorii trebuie sa ii infrunte nu mai sunt asa de detaliati. Pana la urma este si normal, cui trebuia tu ca DM sa dai explicatii? Doar nu iti cereau playerii la sfarsitul sesiunii foile de personaj aferente fiecarui NPC cu care s-au batut. Sper.
In 4.0 este suficient sa ai ideea de baza a monstrului sau npc-ului pe care vrei sa il adaptezi. Ca sa vedeti pasii pe care ii iau de obicei si ca sa fac rubricuta un pic mai placuta citirii o sa iau un exemplu concret si sa il lucram impreuna. Si ca sa fie oarecum o alegere insemnata, am ales un NPC pe care l-am distrus impreuna cu echipa de la Doug si anume Strabo, Erythnul's Bloodiest Hand, un cleric Half - Dragons, Half - Human care calatoreste impreuna cu ajutorul unui Nightmare. In 3.0, unde a aparut, echipa asta Nightmare+Strabo ar trebui sa fie o provocare interesanta pentru un party de level 5. Din pacate Wizards nu s-a mai complicat acum sa faca doua variante de Nightmare, una pentru heroic level si una pentru paragon, cum era in 3.5. In plus Nightmare-ul de acum e mult diferit ca si concept fata de Nightmare-ul de atunci. Asta si faptul ca e level 13 ne face sa nu il folosim pentru proiect si sa ii construim si un nou calut lui Strabo.
Pasii pe care trebuie sa ii parcurgem sunt relativ usori, iar cu cat mai mult timp le dedicam cu atat encounter-ul cu creatile noastre va fi mai interesant. Prima notiune pe care trebuie sa o reglam este insa nivelul provocarii. Il folosim pe Strabo singur, doar cu viitorul sau cal? sau il incadram intr-o echipa de inamici sub forma unui leader? Vrem sa pastram cat mai mult din aroma initiala a encounterului asa ca ii pastram doar pe cei doi si il construim ca pe un solo encounter de level 7 care sa puna suficiente probleme unui party de 5 oameni de level 5.
Ca sa pastram aceasta dependenta formata intre Strabo si calutul sau, ii dam un nume si construim encounter-ul in jurul celor doi, ca doua elite de nivel 8, suficient ca sa fim un pic sub bugetul de 1500 XP, aferent unui encounter de level 7.(verificat paginile 56, 57 din DMG pentru detalii). O sa numim calul Blood, il imbracam in echipament purpuriu si asa avem imaginea unui dragon rosu pe un cal rosu, ca un macel in miscare. Vietile, atacurile de baza si protectiile le determinam conform formulelor din carte, Blood fiind un controller(gen Nightmare-ul din 3.5), iar Strabo fiind Soldier(in 3.5 el se buffeaza inaintea luptelor si ajunge cu AC mare dar damage output mic. In plus are si ceva elemente de leader si evaziune - invisibilty, curse, spiritual weapon ). Folosim Dragonborn-ul ca rasa, in loc de half-dragon ca e cam acelasi lucru, ii dam aroma de dragon rosu si cam asta e conceptul de baza. E un pic de lucru, dar recompensele sunt pe masura. In plus cu cat mai mult timp lucram si cu cat mai multe idei ne vin cu atat il putem face mai interesant.
Puterile pe care vreau sa le includ sunt: Fumul lui Blood, gen Nightmare 3.5, atacurile cu foc ale lui Blood, imi place ideea din 4.0 de la Nightmare ca poate sa dea foc la pamant pe unde merge.
La Strabo in primul rand statisticile vorbesc pentru el, AC mare, atacuri precise. In plus bagam niste trucuri, gen Spiritual Weapon, o potiune de invisibility in caz ca lucrurile merg prost, un curse pe defense-uri, breath weapon-ul de dragonborn pe foc si eventual un inflict serious wounds ca doar e cleric evil.
Peste cateva zile continui analiza si servesc si o pereche de foi de personaj pentru Strabo si Blood.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu